12 november

Igår var jag och Helén och provsjöng för Domkyrkokören. Kändes som att det gick rätt okej, inte superbra men helt okej liksom. Han sa att han skulle återkomma här i veckan, han skulle samtala med körrådet som bestämmer vilka som får komma med och inte. Idag fick vi ett mejl där det stod att han hade kommit fram till efter vi hade varit där att vi inte platsade... Haha, roligaste var att han hänvisade till en annan kör, sen fick jag höra att det är en "Alla kan sjunga"- kör. Värsta dissen egentligen! Han måste ju ha tyckt att vi var så dåliga att vi inte ens platsade i en seriös kör! Jaja, nu har vi i alla fall försökt, mer kan man inte göra.

Idag hade jag min första sånglektion. Jättekul  var det! Kändes kul att få höra en ny persons synvinklar på hur jag ska utveckla min röst. Hon hade lite andra synpunkter än Hanna hade. Christina tycker till exempel att jag ska utveckla min bröstklang mer, hon sa att det finns mycket att jobba på med min röst, men att jag har ett otroligt material! Det känns jättesporrande! Jag vill ju jobba stenhårt och bli grymt bra! Nästa mål blir ju sen att lära mig spela ett instrument, piano eller så. Och sen ska jag bredda min kompetens när jag är klar med grundskollärarutbildningen och bli musiklärare också!

Kommer hem på fredag! Gryymt skööönt! Pratade med papi i telen när jag gick hem idag, han frågade vad jag vill ha till middag när jag kommer hem, så söt! Känner verkligen att jag är saknad när de undrar tre dagar innan vad jag vill ha till middag. Kanske är en löjlig grej, men det kändes verkligen som att de vill ha hem mig NU. Måste börja packa idag också... Imorgon kväll ska jag och Helén supa. Är ju en jättebra idé när jag är pank, men det var ju nästan två veckor sedan nu! Haha.

Nu ska jag ringa Rebecca och kolla om vi kan repa till öppna scenkvällen!
Puss på er!


Kommentarer
Emelie

Haha, jag läste "jättes porrande" :P

2008-11-12 @ 23:47:24
Karro

Haha det är så otroligt porrigt att ta sånglektioner liksom :P

2008-11-13 @ 11:15:13
URL: http://guldstoft.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Karro

Är lite dålig på att skriva men jag är rätt vettig och har åsikter om det mesta ändå.

RSS 2.0