15 april

I helgen har jag brottats med en förkylning (barnbacillerna), mådde jättebra igår så jag var taggad på att gå till jobbet idag. Vaknade imorse och kroppen sa "hell no, this ain't happening!". Såå, det blev en dag hemma, tror att jag stannar hemma imorgon också så jag är helt säker på att jag mår bra på onsdag, annars kommer skiten ligga och lura längre i kroppen och det vill jag absolut inte! Bästa huskuren just nu är att äta rå vitlök, minst två gånger om dagen. Det funkar faktiskt, det är något jag alltid har ryggat tillbaka åt förut men de senaste månaderna har jag kört på det tipset varje gång jag börjat känna en förkylning på ingång. Fram tills nu har det fungerat jättebra! Och det är ju inte så konstigt att det inte fungerade med min "vanliga" dos den här gången med tanke på att jag blir utsatt för jäääättemånga nya baciller just nu som min kropp inte alls är van vid. Allt är som det ska helt enkelt! Det hade varit konstigt om min "jag träffar inte många människor eftersom jag pluggar- kropp" hade varit chill med dessa nya baciller. Jag försöker göra det bästa av situationen och imorgon ska jag skriva klart en gammal skoluppgift som jag har släpande. Det känns bra!
 
Något annat jag ser fram emot just nu är en liten bokcirkel eller vad man ska kalla det, som jag och en vän ska ha. Känns roligt att ha någon att diskutera bra böcker med. Det kommer dessutom att motivera mig att läsa böcker och genrer jag inte varit intresserad av tidigare. Polaren är först ut med att bestämma bok, blir spännande att se vad det blir! Jag har redan bestämt vilken jag kommer välja först; Tusen små bitar av James Frey. En bok jag länge velat läsa. :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Karro

Är lite dålig på att skriva men jag är rätt vettig och har åsikter om det mesta ändå.

RSS 2.0