13 april

Nu är första arbetsveckan avklarad på nya jobbet. Jag trivs jättebra med kollegorna, barnen och miljön. Jag jobbar på en avdelning med 1-3åringar, jättehäriga barn att jobba med och jag förstår verkligen varför de ville placera mig just där, jag och kollegorna har jättekul ihop och skrattar dagarna igenom, precis som det ska vara. Den största omställningen för mig är att jag har faktiskt möjlighet att påverka på arbetsplatsen och framför allt avdelningen. Jag som bara haft sommarjobb och praktik tidigare är van vid "såhär är rutinerna här, och vi gör såhär och såhär", för mig är det väldigt ovant att ha detta inflytande men jag gillar det! Det kändes också konstigt när jag fick alla papper med inloggningar och en egen nyckelknippa, det känns att det verkligen är på riktigt det här och att jag inte är en temporär figur på förskolan, väldigt konstig känsla... Det kommer ta ett tag för det här att sjunka in... Det som är mest positivt är att jag har blivit sjukt taggad på att bli klar med mina eftersläpande rester, jag SKA bli klar, snart, jääävligt snart! Även om jag fick en väldigt bra ingångslön som barnskötare lockar den löneförhöjningen mycket, jag slipper jobba öppningar och stängningar på förskolan då de har policy att förskollärarna enbart jobbar dagpassen (passar mig utmärkt som är så morgontrött) plus att jag slipper skämmas när kollegor från andra avdelningar frågar om jag är barnskötare eller förskollärare, det är så pinsamt att erkänna att jag inte är helt klar med min utbildning. Jag hatar att bli sedd som en slacker och oansvarig, det finns anledningar till varför jag har rester, anledningar som jag inte strör runt till folk hursomhelst! Den största anledningen till att jag vill bli klar är såklart att jag vill bli klar. Jag längtar efter att få titulera mig som lärare på riktigt. Inte som obehörig, nä, fy fasen jag SKA vara behörig, jävligt behörig ska jag vara! 
 
Något annat roligt är att jag ska skriva kontrakt med Sigtunahem nästa torsdag, en tvåa på 41 kvm, passar mig utmärkt! Det bästa är att den är heeeelt nybyggd, ligger på högsta våningen och ute på hörnet så man slipper grannar överallt. Ska bli jättehärligt! I september är det inflytt och då blir jag vuxen på riktigt, haha. Ja, livet rullar på i medvind för en gångs skull. Jag gillar den här uppåtkurvan, jag är värd det här efter allt stretande genom arbetslösa somrar, kämpande med studier osv. Det är min tur att vara lycklig nu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Karro

Är lite dålig på att skriva men jag är rätt vettig och har åsikter om det mesta ändå.

RSS 2.0